loader image

فروشگاه بازی‌های موبایلی Xbox

فروشگاه بازی‌های موبایلی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکروسافت وارد بازار بازی‌های موبایلی می‌شود!

در تابستان پیش رو، شرکت مایکروسافت با استارت فروشگاه بازی‌های موبایلی ایکس‌باکس، به صورت رسمی وارد بازار بازی‌ موبایلی می‌شود. اما مسیر برای مایکروسافت با Xbox Mobile Game Store به آن سادگی و سرراستی که برخی کاربران فکر می‌کنند نیست. وقتی این استور معرفی شد، این فروشگاه را به چشم رقیب اپ استور و گوگل پلی استور دیده شد. همه انتظار دارند که این شرکت بزرگ بتواند تغییر چشم‌گیری در بازار به وجود بیاورد. اما برای رقابت، باید شروع بسیار قدرتمندی داشته باشد. در نشست فناوری بلومبرگ، سارا باند (Sara Bond)، سرپرست ایکس‌باکس، درباره‌ی اینکه این فروشگاه چگونه فعالیت خواهد کرد، توضیح داد…

موبایل استور ایکس باکس هیچ اپلیکیشنی نخواهد داشت!

با این وجود که این استور با بازی‌های موبایلی سروکار دارد، مایکروسافت بر این تصمیم گرفته است که برای اندروید و iOS، هیچ اپلیکیشنی نداشته باشد و فقط مبتنی بر وب باشد. در توضیحات اشاره شد که این تصمیم برای قابل دسترس بودن در همه‌ی دستگاه‌ها و سازگاری بیشتر با آن‌ها است. بدون اشاره مستقیم به اپل، سارا باند این را القا کرد که این یک راه حل برای دور زدن سیاست‌های محدود کننده اپل است.

داشتن یک وبسایت اختصاصی به جای یک اپلیکیشن فروشگاه، به این معنی است که کاربران اپل می‌توانند وب سایت را به صفحه خانه خود اضافه کنند و مانند یک اپلیکیشن استفاده کنند. ایکس‌باکس همچنان به این موضوع نپرداخته که آیا در نهایت یک اپلیکیشن کامل قرار است منتشر کند یا خیر.

هیچ بازی‌ای هم در ابتدا در دسترس نخواهد بود!

با اینکه به انتشار برخی بازی‌ها مانند Candy Crush اشاره شد، اما مایکروسافت این موضوع را روشن کرده که وقتی این استور راه‌اندازی می‌شود، هیچ بازی‌ای در آن وجود نخواهد داشت. در عوض، تخفیف برای آیتم‌ها و ارز‌های داخل بازی ارائه خواهد شد. شاید به نظر هیجان انگیز نباشد اما مایکروسافت این موضوع را هم روشن کرد که در نهایت، در این سرویس بازی ارائه خواهد کرد.

زمانی که Epic در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد به کاربرانی که از طریق وبسایت، ارز بازی فورت‌نایت (Fortnite) را تهیه کنند ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد، اپل و گوگل، اپلیکیشن فورت‌نایت را از فروشگاه‌های خود حذف کردند. مایکروسافت هنوز سخنی از تخفیف‌های بسیار بالا نگفته است، اما مشخص است که از مدل کسب و کاری مشابه اپیک پیروی می‌کند.

اولین بازی‌ها کدام هستند؟

در حالی که مشخص نیست که چه زمانی مایکروسافت شروع به ارائه بازی در فروشگاه خود می‌کند، این واضح است که نخستین موج از بازی‌ها، همگی از عناوین خود مایکروسافت خواهد بود. ورژن موبایل Call of Duty تقریبا با قطعیت، به سرعت، همراه با Minecraft در فروشگاه قرار خواهند گرفت. در نهایت هم به گفته‌ی مایکروسافت، با یک فاصله زمانی، بازی‌های شخص ثالث مانند Candy Crush در موج‌های بعدی منتشر می‌شود.

منبع: Pocket-Lint

نویسنده مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *